Je beste en belangrijkste werknemer die je hebt is vaak je website. Je website staat namelijk de hele dag in contact met al je klanten. Het is dus erg belangrijk dat deze er goed uitziet. De kleinste details kunnen al zorgen voor een groot verschil in de conversie. Denk aan bijvoorbeeld het veranderen van je lettertype en het toevoegen van een leuke afbeelding. Maar het draait om nog veel meer dan dat. In deze blog kijken we naar hoe je door middel van het veranderen van je webdesign een veel hogere conversie krijgt.
Afbeeldingen
Wanneer je een goed beeld hebt van wat je bezoekers graag willen wordt het steeds gemakkelijker. Je kan dan nadenken over wat je bezoekers graag willen zien. Wat je bezoekers vaak het liefste zien is het uiteindelijke resultaat. Zorg er dus voor dat je het resultaat dat jouw bezoeker wil gaan krijgen stimuleert. Neem bijvoorbeeld de website van een woningmakelaar. Wanneer je op deze website een foto zet van een willekeurig persoon met een aantal mogelijkheden om contact op te nemen is dit natuurlijk erg nutteloos. Maar als je de afbeelding vervangt door een man die een ‘ verkocht’ sticker op een ‘ te koop’ bord plakt kan dit voor een groot verschil zorgen. Mensen zien dan het resultaat wat ze zelf willen behalen. Dit geeft mensen een positief gevoel waardoor ze eerder doorgaan op de website.
Kleur
Voor een hoog conversiepercentage zijn alle versieringen niet noodzakelijk maar het kan wel het verschil maken. Denk hier bijvoorbeeld aan het juiste kleurgebruik. Bepaalde kleuren trekken namelijk meer de aandacht dan anderen. Je kan ze dus goed gebruiken voor het sturen van je bezoeker. Geef je de belangrijke punten op je website contrasterende kleuren dan zullen je bezoekers daar hoogstwaarschijnlijk eerder aandacht aan schenken. Dingen die er minder toe doen houdt je op deze manier ook makkelijker op de achtergrond.
Indeling
Ook de indeling van je website kan erg belangrijk zijn. Zorg dat je het je bezoekers zo eenvoudig mogelijk maakt. Je wil niet dat je bezoekers afhaken omdat je webdesign te lastig is. Je bezoekers moeten alles makkelijk kunnen vinden. Je wil ten slotte dat ze van jouw product gebruik maken. Het zijn hierbij soms kleine dingen zoals het veranderen van je bulletpoints of het menu van je website op een andere plek neerzetten. Zorg er in ieder geval voor dat je hier goed over nadenkt, dan zal je conversiepercentage gegarandeerd gaan stijgen.