Hubspot is een onderneming die jou helpt om je marketingdoelen te behalen door verschillende tools te verschaffen. Het enige wat jij nog nodig hebt om je doelen te behalen is een stel goede verkopers en verstand van leadgeneratie.
1.Search Engine Optimization (SEO)
Met de SEO tool helpt Hubspot je met het analyseren van je website en waar je je website in moet verbeteren om hoger te scoren in zoekmachines zoals Google. De SEO tool geeft je een suggestie voor welke keywords je moet gebruiken. Verder, helpt deze tool je ook een goed vindbare metatekst te schrijven door middel van een aantal richtlijnen te bieden.
2. Social media management
Verder is het belangrijk voor je online bekendheid deel te nemen aan verschillende sociale media. Als marketeer heb je hier niet altijd tijd voor om dit dagelijks bij te houden. Hiervoor heeft HubSpot een social media manager tool waar je je sociale media posts kan plannen, analyseren en zelfs kan sorteren op campagnes.
3. Conversiepaden en landingspagina
Tegenwoordig is het belangrijk om te kijken waar je doelgroep het beste op reageert. Daarom komt HubSpot met een tool waarmee ze je de mogelijkheid geven te traceren hoe je doelgroep reageert door verschillende A/B test. Verder, kan je met deze tool ook kijken welke CTA button het beste werkt voor jouw doelgroep zodat, je deze in de toekomst effectief kan inzetten.
4.Lead scoring en workflows
Verder is het belangrijk om je lead scoring en workflow bij de houden. Door effectief gebruik te maken van deze tool die HubSpot aanbiedt kan je gemakkelijker het koopgedrag in kaart brengen.
5. Closed loop analytics
Tot slot heeft HubSpot een tool genaamd Closed Loop Analytics deze tool geeft je de mogelijkheid het eerste contactmoment met je doelgroep in kaart te brengen en hier je marketingstrategie op af te stellen.